GGULIVRR@Lodz – czyli VR i gry kontekstowe

Zakończył się projekt GGULIVRR@Lodz, czyli międzynarodowe warsztaty dla studentów, które były realizowane na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ. Projekt łączy studentów różnych kierunków i narodowości - przyjechali do nas mentorzy i studenci z Belgii, Finlandii, Francji, Irlandii, Portugalii, Słowenii i Ukrainy. Efektem wspólnych działań było stworzenie aplikacji mobilnej związanej z Łodzią Akademicką.

 

Uczestnicy zostali podzieleni na 8-10 międzynarodowych zespołów projektowych, a zadaniem każdego z nich było stworzenie prototypu gry/aplikacji. Nie jest to jedynie projekt IT, a interdyscyplinarne spotkanie ludzi chcących tworzyć coś wyjątkowego w międzynarodowym środowisku. Każdy zespół projektowy, to nie tylko studenci kierunków informatycznych - ale także zarządzania czy filozofii. W tym roku podczas warsztatów, po raz pierwszy, została wykorzystana pracownia wirtualnej rzeczywistości. Uczestnicy eksplorowali VR, tworzyli filmy i prezentacje w technologii 360.

"Łódź akademicka", to hasło przewodnie tegorocznej edycji projektu. Uczestnicy wydarzenia mieli za zadanie przedstawić Łódź jako miasto atrakcyjne dla studentów zarówno z kraju jak i zagranicy (m.in. przybliżając informacje praktyczne o warunkach życia w Łodzi, takie jak informacja turystyczna i komunikacja w Łodzi, koszty życia w mieście, życie studenckie itp.).

Celem projektu GGULIVRR@Lodz2019 było wypracowanie innowacyjnych rozwiązań informatycznych, pokazujących i promujących dorobek historyczny Łodzi, jej dziedzictwo i potencjał kulturalny oraz dodatkowo promujący Łódź, jako miasto akademickie.

Bloki warsztatowe i seminaria prowadzili eksperci z firm partnerskich. Dało to możliwość bezpośredniej interakcji oraz wymiany doświadczeń oraz know-how środowiska akademickiego i świata biznesu. W projekcie wzięło udział 67 studentów (w tym około 50 z zagranicy) i 18 pracowników naukowo-dydaktycznych (w tym 12 z zagranicy).

Projekt był realizowany w dniach 12-19.09.2019 r. Na zakończenie międzynarodowe zespoły studentów prezentowały stworzone gry i aplikacje.

Honorowe patronaty nad projektem objęli w tym roku m. in.: Rektor Uniwersytetu Łódzkiego - prof. dr hab. Antoni Różalski, Prezydent Miasta Łodzi - Hanna Zdanowska, program Młodzi w Łodzi oraz Marszałek Województwa Łódzkiego - Grzegorz Schreiber. Wydarzenie jest wspierane przez partnerów biznesowych z województwa łódzkiego i nie tylko - ABB, Accenture, 9Bits, Fujitsu i Google. Opiekę medialną nad projektem objęła TVP 3 Oddział Łódź oraz Radio Łódź.

Więcej informacji: http://www.ggulivrr.uni.lodz.plwww.ggulivrr.uni.lodz.pl

Projekt dofinansowany ze środków budżetu Miasta Łodzi w ramach konkursu Łódź naukowa, Łódź akademicka 2019.


Uniwersytet Łódzki to największa uczelnia badawcza w centralnej Polsce. Jej misją jest kształcenie wysokiej klasy naukowców i specjalistów w wielu dziedzinach humanistyki, nauk społecznych i ścisłych. UŁ współpracuje z biznesem, zarówno na poziomie kadrowym, zapewniając wykwalifikowanych pracowników, jak i naukowym, oferując swoje know-how przedsiębiorstwom z różnych gałęzi gospodarki. Uniwersytet Łódzki jest uczelnią otwartą na świat - wciąż rośnie liczba uczących się tutaj studentów z zagranicy, a polscy studenci, dzięki programom wymiany, poznają Europę, Azję, wyjeżdżają za Ocean. Uniwersytet jest częścią Łodzi, działa wspólnie z łodzianami i dla łodzian, angażując się w wiele projektów społeczno-kulturalnych.

Zobacz nasze projekty naukowe na https://www.facebook.com/groups/dobranauka/https://www.facebook.com/groups/dobranauka/

Materiał źródłowy: Monika Piłacik (WFiIS UŁ)

Redakcja: Centrum Promocji UŁ