Z pomocą w promowaniu wyboru nauki jako atrakcyjnej dla kobiet (maturzystek, studentek i doktorantek kierunków ścisłych oraz naukowczyń z obszaru STEM) ścieżki zawodowej postanowiła wyjść fundacja Perspektywy Woman in Tech, która stworzyła projekt „Dziewczyny do nauki!”. Jedną z mentorek w tym projekcie została dr Izabela Różańska-Bińczyk z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Kariera naukowa pozwala na odkrywanie nowych perspektyw i poszukiwanie odpowiedzi na ciekawe pytania, realizację planów i marzeń, podejmowanie wyzwań, doskonalenie umiejętności i wrażliwości, a także nieustanne poszerzanie wiedzy oraz współpracę z inspirującymi ludźmi
– mówi dr Izabela Różańska-Bińczyk.
Celem projektu jest zwiększenie liczby młodych badaczek w obszarach, w których ich brakuje, poprzez stworzenie sieci ambasadorek oraz programu mentoringowego dla młodych oraz doświadczonych naukowczyń. W ramach programu przewidziano również spotkania z badaczkami, podcasty i promocje w mediach tradycyjnych i social mediach działań promujących wkład polskich naukowczyń w rozwój technologii i nauki.
Zachęcając studentki i doktorantki zajmujące się dziedzinami ścisłymi i technicznymi do pozostania na uczelniach i w instytucjach badawczych, będziemy dążyć do stworzenia bardziej sprawiedliwego i równościowego środowiska naukowego. Chcemy doprowadzić do tego, by kobiety nie tylko miały równe szanse na rozwój swojej kariery badawczej w obszarze STEM, ale też by się wzajemnie wspierały, prowadziły wspólne badania naukowe i akcje społeczne
– tłumaczy dr Bianka Siwińska, prezeska Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, odpowiedzialnej za realizacje projektu.
„Dziewczyny do nauki! Zachęcanie kobiet do kariery badawczej w naukach technicznych i ścisłych” to projekt finansowany ze środków budżetu państwa przyznanych przez Ministra Nauki w ramach programu Społeczna odpowiedzialność nauki II – Popularyzacja nauki.
Materiał: Perspektywy, dr Izabela Różańska-Bińczyk
Redakcja: Daria Knera, Biuro Prasowe UŁ