UŁ najlepszą uczelnią kształcącą kadry turystyczne

Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Jagielloński i Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej liderami swoich kategorii w najnowszym rankingu szkół wyższych kształcących na kierunkach turystycznych. Przygotowało go renomowane branżowe czasopismo "Wiadomości Turystyczne".

 

Opublikowano: 14 maja 2019

Do opracowania rankingu redakcja powróciła po rocznej przerwie. Celem zestawienia jest wyłonienie najlepszych uczelni przygotowujących do pracy w turystyce. Do rywalizacji o to miano zgłosiło się 26 ośrodków naukowych. Ranking opracowywany był dwuetapowo. Najpierw szkołom przyznano punkty w trzech kategoriach: przygotowanie zawodowe, potencjał naukowy, warunki studiowania. W drugim fazie zgłoszenia poddano analizie kapituły złożonej z przedstawicieli środowiska naukowego, turystycznego i samorządowego.

Jak podkreślają autorzy raportu, potwierdził on po raz kolejny wysoką pozycję uczelni, które umiejętnie łączą kształcenie teoretyczne z zawodowym, mają ciekawą ofertę dydaktyczną i zespół uznanej kadry naukowej. Wśród wyróżnionych znalazły się ośrodki, które stawały na podium w poprzednich edycjach konkursu.

W gronie szkół o profilu mieszanym najlepszy okazał się Uniwersytet Łódzki, który wyprzedził Akademię Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu i Uniwersytet Szczeciński.

W klasyfikacji szkół o profilu akademickim na czele dwie krakowskie uczelnie: Uniwersytet Jagielloński przed Akademią Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha. Na trzecim stopniu podium uplasował się Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W rywalizacji szkół o profilu praktycznym wygrała Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej przed Wyższą Szkołą Turystyki i Języków Obcych w Warszawie i Wyższą Szkołą Gospodarki w Bydgoszczy.

Źródło: Forum Akademickie

 

Pałac Alfreda Biedermanna

ul. Franciszkańska 1/5,
91-433 Łódź

E: palac@uni.lodz.pl
T: +48 42 665 56 55,      +48 42 665 56 45       +48 42 665 56 27

 

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR