Zatrudnianie w uczelniach osób z zagranicy – szkolenie

International Hub w ramach projektu CONNECT Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej - Welcome to Poland (WTP) zorganizowało szkolenie dla pracowników Uniwersytetu Łódzkiego z zakresu zatrudniania osób z zagranicy.

8 grudnia w gmachu Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego odbyło się szkolenie przeznaczone dla osób pracujących w UŁ pt. Zatrudnianie w uczelniach osób z zagranicy.

Podczas szkolenia poruszone zostały następujące tematy:

  • Zatrudnianie uchodźców z Ukrainy – możliwości i ograniczenia
  • Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców
  • Zmiany wprowadzone w konsekwencji coronowirusa
  • Status osób przybywających do RP celem wykonywania pracy
  • Legalność pobytu i możliwość wykonywania pracy na terenie RP
  • Regulacje prawne związane z zatrudnianiem cudzoziemców w Polsce
  • Zatrudnianie nauczycieli akademickich
  • Delegowanie pracowników na teren RP
  • Wykroczenia dotyczące naruszania przepisów dotyczących cudzoziemców

Szkolenie przeprowadził Daniel Pałyga - były Inspektor Pracy w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Opolu. Wieloletni trener oraz wykładowca na uczelni wyższej, który od 2012 r. przeprowadził ponad 5000 godzin szkoleń. Specjalista z zakresu prawa pracy, legalności zatrudnienia oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.